SEO Ajansı Nedir? Nasıl Seçilmelidir?

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) marka ve işletmelerin arama ağlarında görünürlüğünü sağlamak amacıyla yapılan iyileştirme ve güncellemelerin bütününe denir. Web sitelerine trafik çekerek potansiyel müşterileri yakalamayı, marka bilinirliğini artırmayı ve marka sadakati oluşturmayı hedefler.

Bir SEO Ajansı Markanıza Nasıl Yardımcı Olabilir?

Markanız için SEO çalışması almak, marka hedeflerinizi karşılayan uzun vadeli bir SEO stratejisi geliştirmenize yardımcı olabilir. SEO kampanyanızın ilerlemesini uzman kişiler takip edebilir ve gerektiğinde ayarlamalar yapabilirler. Bütçenize uygun fiyatlandırma imkanı ile hizmet alabilirsiniz. SEO ajansı ile çalışmak markanıza şu faydaları sağlayabilir;

  • Daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağlar.
  • Web sitesi sıralamalarını iyileştirir.
  • Rakiplerinizden önde olmanızı sağlar.
  • Marka bilinirliğinizi sağlar.
  • Dönüşüm oranlarını artırır ve satışları teşvik eder.
  • Markanızın güvenilirliğini iyileştirir.
  • Daha iyi bir web site performansı sağlar.
  • Potansiyel müşteri adaylarının ilk kaynağı olur.
  • Çevrimiçi aramalardan sonra şirketinize fiziksel ziyaret olasılığını artırır.
  • Sitenizin mobil uyumluluk ve hız gibi faktörlerini iyileştirir
  • Sitenize trafik çeker.

Tüm bu profesyonel çalışmalar sonucunda markanız eskisinden daha iyi ve hedeflediğiniz konumda olacaktır. Elbette doğru bir firma ile çalışmanız durumunda…

SEO Ajansı Seçilirken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Marka Hedeflerinize Uygun Bir Ajans Seçin

Markanız için hedeflerinizi net şekilde belirlemek SEO ajansları seçmeye başlamadan önce yapmanız gereken ilk adımdır. SEO çalışmaları ile hedefiniz nedir? Daha fazla potansiyel müşteriye mi ihtiyacınız var? Satış hacminizi artıracak bir çalışmaya mı? Doğru kitleye ulaşma konusunda sıkıntılarınızın giderilmesini mi istiyorsunuz?

Marka hedefinizi net bir şekilde belirlemeniz ve bu hedefi markanıza göre kişiselleştirebilecek bir ajans seçmeniz çok önemli iki adımdır.

SEO Ajansının Web Sitesindeki SEO Çalışmalarını Kontrol Edin

Size SEO hizmeti sağlamak isteyen ajanslar kendi web sitelerinin SEO çalışmalarında başarılı değillerse sizin şirketinizde de başarılı olma ihtimalleri düşüktür. Sitenin Web site adresleri arama motorlarında kaçıncı sırada? Sitede bozuk, açılmayan bağlantılar var mı? ‘Https’ formatı dışında bağlantı linkleri veya back linkleri bulunuyor mu? URL yapılarında kalıcı bağlantılar nasıl görünüyor?

SEO çalışmalarında bu durumların hepsi düzeltilir ve iyileştirilir. Aynı şekilde geçmişte SEO çalışmaları yapılan markaların portföyüne ulaşmak ve web sitelerine göz gezdirmek ajansı ve çalışma stilini anlamak açısından faydalı olacaktır.

Yeni Güncellemeleri Takip Eden Bir Ajans Seçin

Google’ın arama algoritması sürekli olarak güncellenmektedir. Bu güncellemeleri takip eden ve en son değişikliklere bağlı olan bir ajans seçmek önemlidir.

Garanti Veren Ajanslara Karşı Dikkatli Olun

Bir şirket, Google’da belirli bir yeri veya sitenize belirli sayıda ziyaretçiyi “Garanti ettiğini” söylüyorsa bu gerçekçi değildir. Google web sitenizi düzenli aralıklarla tarama yapar, buna göre sistemsel olarak organik sonuçları sıraya dizer. Arama ağı reklamı haricinde sitede ilk sırada çıkma garantisi diye bir durum yoktur. Bu reklamlara Google ADS reklamı denir ve SEO ile bir ilgisi yoktur. Bu yüzden size sayısal bir veri vaadeden ajanslardan uzak durmanız markanız için yararlı olacaktır.

Gerçek Müşteri Görüşlerini Araştırın

Alınacak hizmet ile ilgili birçok tanıtım, PR ve reklam çalışması olabilir. Bunların yanında gerçek müşterilerden gelen geri dönüşleri de yorumlamak ajans hakkında daha doğru bilgiler verecektir.

Black-Hat SEO Konusunda Dikkatli Olun

Black-hat SEO, etik olmayan uzun vadeli SEO taktiklerini tanımlar. Bu uygulama sonucunda Google web sitenizin bir daha arama sonuçlarında görünmesini bile yasaklayabilir.

Alanında Uzman Bir Ekip ile Çalışın

Alanında uzman ve deneyimli bir SEO uzmanı veya ekiple çalışmak marka hedefleriniz ulaşmada en önemli yollardan biridir. Deneyimli bir ekip, birçok birçok hatayı düzeltmiş ve birçok başarı sağlamıştır. Hataları çoktan ”tecrübeye” dönüştürmüş bir ekip hedeflerinizi daha net anlar, daha hızlı şekilde yanıt vererek sizi daha çok tatmin eder.

Raporlama Şekillerini Sorgulayın

SEO ajansı, yaptığı çalışmaları size detaylı ve anlaşılır şekilde raporlamalıdır. Raporda anahtar kelime sıralaması, geri bağlantılar, organik sayfa yükleme süresi, organik tıklama oranı, oturum başına sayfa sayısı, çıkma oranı, olası satışlar ve sıralamalar gibi detaylı başlıklar beklemelisiniz. Rapora görsel ve grafik eklenmesi de iyi olacaktır. Ayrıca ne sıklıkla rapor almak istediğinizi belirleyerek ajans bunu karşılıyor mu gözden geçirebilirsiniz.

Fiyatlandırma Konusunda Net Olun

Fiyatlandırma, karar verme sürecinizin önemli bir parçasıdır. Bütçenizi ve yatırım getirisini görüşmelerden önce ayarlayıp ajanslarla paylaşabilirsiniz. En ucuz seçeneği seçmek genelde yararınıza olmayabilir.

Sonuç

Markanızın pazarlama bütçesini ayarlayarak bir SEO çalışması almak, markanıza uzun vadede yatırım yapmanın en iyi yoludur. Bu konuda iyi bir SEO ajansı seçmek için size özel oluşturduğumuz yukarıdaki adımları uygulamanızı tavsiye ediyoruz.