Dijital Reklamcılık

Google Adwords Nedir?

Dünyanın en büyük arama motoru olan Google’da reklam vererek istenilen anahtar kelimelerde web sitenizin üst sıralarda çıkmasını sağlayan ücretli bir araçtır. Google, günümüzde en çok kullanılan arama motorudur. 

Arama motorları kullanım oranlarına göre:

 

%89,27 Google

%3,66   Bing

%3,39   Yahoo

%3,68   Diğer Arama Motorları

Google Adwords Nasıl Çalışır?

Anahtar kelime hedefli Google reklamı vermek için öncelikle reklam vermek istediğiniz anahtar kelimeleri seçer, her bir anahtar kelime için vermek istediğiniz maksimum TBM(Tıklama Başı Maliyet) belirlersiniz. Google verdiğiniz ücrete göre, reklam verdiğiniz anahtar kelimelerde web sitenizi uygun bir sıraya yerleştirir. Google sizden görüntüleme için bir ücret almaz, ücretlendirme reklamınıza tıklanması halinde gerçekleşir. Reklamlarınızın konumunu belirlerken Google için tek kriter verdiğiniz ücret değildir.

Google Adwords belirlediğiniz bütün anahtar kelimelere 1 ile 10 arasında bir Kalite Puanı atar. Bir kullanıcı Google’da arama yaptığında bu anahtar kelimeye reklam veren sizin ve rakiplerinizin TBM’leri ve Kalite Puanları çarpılarak bir açık arttırmaya sokulur.

Bu açık arttırma sonucunda bu anahtar kelime için sıralamanız belirlenir. Google’ın algoritmasına göre yapılan her aramada tüm reklamverenler aynı açık arttırmaya girerler. Reklam sıralamanızı belirleyen en önemli faktör işte bu kalite puanıdır.

Kalite Puanını belirleyen faktörler ise;

  • Tıklama Oranı (TO),
  • Açılış sayfasının kalitesi (Alakalı içerik, kolay gezinebilirlik vb.),
  • Reklam Alaka Düzeyi (Anahtar kelimenizin reklamla olan alaka düzeyidir.)

Reklam Verme Süreci – Doğru Strateji/Doğru Seçim

Bu süreç reklam stratejisinin kurulduğu süreçtir. Reklamlar devreye alınmadan önce reklamınızda hangi ürün/hizmetin öne çıkarılacağı, reklam verme amacı gibi konular netleştirilir ve reklam kampanyası buna göre kurulur. Bu süreçte en önemli üç faktör vardır:

  • Reklam stratejisinin ve bütçesinin belirlenmesi.
  • Doğru anahtar kelimelerin belirlenmesi.
  • Reklam metin/metinlerinin seçilip kampanyaya ve anahtar kelimelere uygun hale getirilmesi.

Reklam Verme Süreci – Doğru Optimizasyon

Reklamları devreye almamız ve doğru anahtar kelimelerde reklam verilmesi reklamların üst sıralarda yer alması için yeterli değildir.

Google Adwords reklam stratejisi oluşturulup, anahtar kelime seçimi ve reklamlar oluşturulduktan sonra reklamlarımızın rekabeti açısından en önemli değişken; “optimizasyon”dur. Reklamların haftalık, günlük ve hatta anlık olarak optimize edilmesi diğer reklamverenler ile rekabet edilmesini sağlarken bütçenin doğru kullanılmasına olanak sağlar. Böylece sizden daha fazla bütçesi olan rakiplerin önüne geçebilir ve reklamların efektif bir şekilde çalışması sağlanabilir.

Reklam Verme Süreci – Raporlama

Google Adwords’te reklam verdikten sonra reklam sürecini doğru takip etmek açısından en önemli faktör “raporlama”dır. Aylık, haftalık, günlük ve hatta ihtiyaca göre anlık raporlama ile reklamların  performanslarını ölçmenin yanı sıra, reklam stratejilerimizi geliştirme imkanı sağlanır.

Bunlar da hoşunuza gidebilir...