Z Kuşağına Ulaşma Tüyoları Nelerdir?

Sessiz kuşak, baby boomer (bebek patlaması) , X (kayıp kuşak), Y (indigo çocuklar) ve nihayetinde  Z kuşağındayız. Bir diğer deyişle kristal çocuklar. 2000’li yıllarda doğan bu kuşak alışkanlıkları bakımından diğer kuşaklardan epey ayrılmaktalar. X kuşağının alışmakta zorlandığı teknolojinin içine doğan bu çocukların geleceğin bilgi üreticileri olduğunu düşündüğümüzde onlara en doğru şekilde ulaşmanın yollarını bilmek kaçınılmaz bir zorunluluk olmaktadır. Dijitalleşen ve dijitalleşmeye devam eden çağda, bu kuşağın ihtiyaçlarını bilmek ve pazarlama stratejilerini bu yönde geliştirmek firmaların önemle üzerinde durduğu bir konu.

Markalar, pazardaki rekabette bir adım önde olmak için Z kuşağına yönelik şu stratejileri uygulamalılar:

İnovasyona ve Ar-Ge çalışmalarına önem verin.

Z kuşağı yapı itibariyle her şeyden çabuk sıkılan bir kuşak. İçine doğdukları teknolojik çağda yaşanan sürekli değişime adapte olan markalar bu kuşak için çok daha bilinir ve güvenilir oluyorlar. Sürekli değişim ve gelişim yaşanan pazarda önde olmak istiyorsanız bu değişimi takip etmekle kalmamalı aynı zamanda yaratmalısınız. Bu sebeple Ar-Ge çalışmalarına yapacağınız yatırımlar sizin uzun vadede pazarda iyi bir noktada olmanıza ve bu yeri korumanıza olanak sağlayacaktır.

Hedef kitlenizi sürecin bir parçası haline getirin.

Girişimci özelliklere sahip bir kuşak olan Z kuşağı aynı zamanda dünyaya web 2.0 teknolojileriyle başlayan ve web 3.0, semantik (anlamsal) web, teknolojilerini üretecek veya üretmekte olan kuşaktır. Bu sebeple teknolojide interaktifliğe ve onun bir parçası olmaya alışan bu kuşağı bütün süreçlerinize dahil etmek, markaya olan bağlılığını arttıracaktır.

Kendi markasını yaratmaya meyilli oldukları için, onları kendi markanızın bir parçası haline getirmeyi teklif etmeniz onlara ulaşmanızın önemli yollarından biridir. Influencer marketing ve sosyal medya elçilikleri hem onların kendilerini markanızın bir parçası gibi hissetmelerini sağlayacak hem de kendi online varlıklarını geliştirmelerine destek olacaktır.

Hızlı, basit ve sade olun. Onlar için çözümler üretin.

Apple’ın efsanevi kreatif direktörü Ken Segall; ‘Basit olmak, basit değildir.’ der. Bu sebeple markalar basit, sade ve hızlı olmak için çok çalışmalı ve çok denemeliler. Prosedür ve formalitelerden uzaklaşmalı, onlara hızlı çözümler sunan formüller üretmelisiniz. Örneğin, online sipariş işlerimin hızlı ilerlediği ve basitleştirildiği bir web sitesi sizi birçok rakibinizden öne geçirecektir. Online sipariş hizmetinizin hızlılığı ve basitliği ile marka sadakat seviyesi önceki kuşaklara göre düşük olan Z kuşağının bağlılığını sağlayabilirsiniz.

Kısacası markanızın Z kuşağındaki bilinirliğini arttırmak için dijital dünyayı nasıl kullandıklarını ve bu dünyadan ne beklediklerini bilmeniz gerekmektedir. Nasıl kullandıklarını bilirseniz onların karşısına doğru zamanlarda ve doğru yerlerde çıkarsınız.