Konum Servisleri İle Tüketici Analizi

Cep telefonumuza yüklediğimiz, günlük hayatta işimizi gören pek çok uygulama bir yandan nerede olduğumuzu biliyor, ne yaptığımızı takip ediyor. Toplanan bu bilgiler pek çok marka için bugüne kadar hiç ulaşamadığı içgörüye erişme, konum servisleri ile tüketici analizi yapma ve pazarlama sonuçlarını takip etme şansını sunuyor. Nasıl mı?

Akıllı cihazların her yeri sardığı günümüzde artık bambaşka bir gerçekliği yaşıyoruz. Bugün kullandığımız çoğu uygulama bizden konum bilgilerimizi kullanmak üzere izin istiyor. Eğer bir harita ya da sosyal medya uygulaması kullanıyorsak bu izni tereddüt etmeden veriyoruz. Doğal akışı içinde konum isteyemeyen uygulamalar da farklı çıkış yolları arıyor. Bölgenizdekilerle puanınızı karşılaştırmak için izin isteyen favori oyununuzun amacını şimdi anladınız mı?

Sayıları hızla artan konum verisi sağlayıcıları bugün bize yepyeni bir kaynak sunuyor. Tüketicileri tanımak, takip etmek ve hedeflemek için konum geçmişleri ya da anlık konum bilgilerini kullanarak pazarlama faaliyetlerini bir ileri adıma taşımak mümkün. Kısaca özetlemek gerekirse her cihazda var olan “ID” ile takip altına alınan tüketiciler, kullandıkları uygulamalar üzerinden alışkanlıklarına göre sınıflandırılabiliyor. Örneğin hafta içi her gün A noktasından B noktasına giden ve yolda bir ilkokula uğrayan kişinin çalışan bir ebeveyn olduğu tahmin ediliyor. Yani gidilen yerler bireyin kim olduğuna dair bilgi veriyor. Bu bilgilerle oluşturulan segmentler daha sonra programatik satın alma ya da dijital açık hava reklamları ile kullanılabiliyor.

Karşımıza daha fazla çıkmaya başlayacak “cost per store visit” (birim başı maliyet) bu anlamda pek çok sektörden markanın ihtiyaçları için değerli hale geliyor. Dijital reklamın büyük oyuncuları öncülüğünde sunulan bu reklam analiz modeli, şimdilerde farklı veri sağlayıcıları tarafından da duyurulmaya başladı. Reklamların gerçek iş sonuçlarını görmek için markaların bu modeli deneyeceğini şimdiden söyleyebiliriz.