Markaların Dijital Hataları Nelerdir?

Markaların dijital hataları, rakiplerine üstünlük sağlamak isteyen şirketler için en az şekilde olmalıdır. Dijital medya yönetimi basit gibi görünse de karmaşık ve uzmanlık gerektiren bir alanı oluşturmaktadır. Profesyonel strateji ile sosyal medyada markalarını yöneten şirketlerin çağı yakaladığı ve rakiplerine üstünlük sağladığı açıkça görülmektedir. Durumun ciddiyetini fark edemeyen markalar ise geri planda kalmaya mahkum olmaktadır.

Markaların yaptığı en ciddi hatalar şu şekilde sıralanabilmektedir;

Plansız süreç

Belirlenen amaca ulaşmak için izlenecek yol ve yöntemler strateji olarak tanımlanmaktadır. Strateji belirlemeden yola çıkan markalar kararsızlık, tutarsızlık gibi sorunlarla sıkça karşılaşmaktadır. Bu durum da iletişim diline yansıyarak müşteri ile olan iletişimi olumsuz etkilemektedir.

Takipçi sayısı

Markalar takipçi sayısı ve prestijin doğru orantılı olduğunu düşünmektedir. Bu yanlış düşünce nicelik olarak küçük bir kitle ile de başarılı sonuçlar alınmasına engel olmaktadır.

Tek yönlü iletişim

Geleneksel reklamdan dijitale geçişte çift yönlü iletişime adapte olamayıp tek yönlü iletişimi sürdüren markalar büyük bir yanılgının içerisindedir. Çift yönlü iletişim müşteriyi dinlemeyi, tanımayı, ihtiyaçlarını anlamayı sağlar.

Bu Hatalara Düşmemek İçin Alınabilecek Önlemler

Strateji belirlemek

Strateji amaç ve elde edilmek istenen sonuç bağlamında belirlenir. Zaman kaybı yaşamadan ve çelişkiye düşmeden emin adımlarla ilerlemeyi sağlar.

Doğru ajansı seçmek

Sosyal medyanın anlık değişimi ve hızlı oluşu profesyonel yönetim ile avantaja çevrilebilmektedir. Alanında uzman ve tecrübeli ekip, markaların reklama ayrılan bütçelerini maksimum verimle geri dönüş sağlamak için değerlendirmektedir.

Doğru kitle

Takipçi sayısından çok sayfayı takip eden insanların gerçekten kullanıcınız olup olmadığı önemlidir. Bunu anlayabilmenin yolu ise oldukça basit. Paylaşılan içeriklere bakarak, kullanıcıların paylaşılan post ile girdikleri etkileşim, yorum ve paylaşım sayısını değerlendirerek tüm tabloyu net olarak oluşturabilirsiniz.

Dijital medya geleneksele göre daha etkin

Ücret olarak da geleneksel medyaya oranla dijital medya daha avantajlıdır. Hedef kitleyi detaylı seçebilme özelliği iletişim çalışmalarının etkinliğini artırmaktadır.

Dijital itibar yönetimi

Tüketiciler satın alma öncesinde internette markaları araştırmakta ve rakipleriyle kıyaslamaktadır. Bu evrede marka hakkında çıkan kötü haberler ya da yapılan kötü yorumlar tüketicinin tutumunu olumsuz yönde değiştirebilmektedir. Sosyal medyada zamanında uygulanacak itibar yönetimi çalışmasıyla olumsuz durumlar büyük sorunlara dönüşmeden nötrlenebilmektedir.

Göründüğü kadar kolay olmayan sosyal medya yönetimi; büyümek ve itibarını korumak isteyen markaların profesyonel bakış açısıyla ele alınması gereken bir bölümünü oluşturmaktadır.